ggeorgiou.gr

CV Site

Θέλω να βγω πρώτος στην Google

πρώτος στην Google

Θέλω να βγω πρώτος στην Google. Γίνεται;

πρώτος στην GoogleΠόσες φορές στα αλήθεια μπορεί να έχετε αναρωτηθεί ‘μας πως βγαίνει ο Χ πρώτος στην Google’;  Ευκολάκι δεν είναι; Ο λόγος για τον οποίον αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο είναι ότι αυτή, και άλλες σχετικές ερωτήσεις, γίνονται από μια φυσική άγνοια. Φυσική άγνοια λόγω το γεγονότος ότι οι μή γνώστες του αντικειμένου αυτού, πιστεύουν ότι είναι κάτι απλό, όπως η αγορά ενός αγαθού από ένα μαγαζί. Θα το αναλύσω όμως όσο ποιό απλά γίνεται ώστε να ξεκαθαρίσω την κατάσταση όσο γίνεται..

Ο αλγόριθμός της Google

Τι είναι η Google

Η Google είμαι μια μηχανή αναζήτησης, όπως είναι η Bing της Microsoft, Η Baidu της Κίνας και άλλες. Η Google είναι η ποιό διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης.  Ο λόγος δημιουργίας και ύπαρξης των μηχανών αναζήτησης είναι η καταχώρηση των urls σε ευρετήρια, με την ευρεία έννοια, έτσι ώστε να γίνονται εύκολα ανιχνεύσιμα σε μια αναζήτηση. Πως γίνεται αυτή η αναζήτηση; Μα φυσικά με λέξεις-κλειδιά.

Πως σχετίζονται όμως η λέξεις-κλειδιά με την αναζήτηση;

Ώς χρήστες, ψάχνουμε κάτι συγκεκριμένο χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά. Εάν, για παράδειγμα, ψάχνουμε αθλητικά παπούτσια τότε θα γράψουμε αυτές τις 2 λέξεις προκειμένου να αναζητήσουμε το συγκεκριμένο θέμα. Τα αποτελέσματα, συνήθως, είναι πάρα πολλά και εμφανίζονται σε σελίδες αναζήτησης.

Εμείς συνήθως κοιτάμε τα 10, το πολύ, πρώτα αποτελέσματα. Αν κρατήσουμε μια εικόνα αυτών των αποτελεσμάτων και δοκιμάσουμε την ίδια αναζήτηση μετά από μερικές ημέρες, τότε το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δούμε τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα. Γιατί αυτό; επειδή πίσω από τα αποτελέσματα “κρύβεται” ο αλγόριθμός της Google.

Τι είναι όμως ο αλγόριθμός της Google και πως λειτουργεί

Ο αλγόριθμός της Google, όπως και κάθε μηχανής αναζήτησης, είναι ένας μηχανισμός ο οποίος βάση δικών του κριτηρίων και πολύπλοκων διαδικασιών φροντίζει ώστε να φέρει τα ποιο σχετικά και αξιόπιστα αποτελέσματα σε μια αναζήτηση. Το πως λειτουργεί ο μηχανισμός αυτός είναι κάτι το οποίο αποτελεί τον άσσο στο μανίκι της Google και είναι το επτασφράγιστο μυστικό της.

Ο αλγόριθμός αυτός ανανεώνεται αρκετές δεκάδες φορές μέσα σε έναν χρόνο άλλοτε με μικρές αλλαγές και άλλοτε με μεγάλες. Εμείς ως απλοί χρήστες ενημερωνόμαστε για τις επιπτώσεις που θα έχει η έκαστη αλλαγή της Google και οι marketers, μαρκετίστες, προσαρμόζουν ανάλογα τις στρατηγικές τους πάνω στο marketing.  Η παρακάτω εικόνα δείχνει την κατάταξη, ranking, στην πορεία του χρόνου.

thelo-na-vgo-protos-stin-google-2

 

Μια φορά μονάχα φτάνει;

Το ερώτημα όμως ακόμα υπάρχει ‘μα εγώ θέλω να βγώ πρώτος στην Google!”. 

Ας συνεχίσουμε με τον αλγόριθμο. Πριν 4-5 χρόνια υπήρχε η εξής τακτική. Ο ανταγωνιστής μου έχει 1000 links και εμφανίζεται πρώτος στην Google, οπότε θα κάνω 1001 για να βγώ πάνω από αυτόν. Τότε λοιπόν κάποιος αρκούσε να φτιάξει x+1 links για να βγεί πρώτος. Στρατηγικές δράσεις σχεδιάζονταν, γίνονταν οι κατάλληλες ενέργειες και αυτό ήταν.

Εδώ όμως και σχεδόν 2 χρόνια ο αλγόριθμος της Google έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Τα links τότε μπορούσαν να γίνονταν με οποιοδήποτε τρόπο, τώρα πρέπει να είναι στοχευμένα. Τότε το περιεχόμενο δεν έπαιζε κάποιο ρόλο, τώρα πρέπει να είναι ποιοτικό και να τραβάει τον χρήστη. Με λίγα λόγια η στρατηγική τότε, πριν 4 χρόνια, με το τώρα είναι διαφορετική.

Συνεπώς, το να σου μιλήσει κάποιος για 1η θέση, σημαίνει ότι οι όποιες προσπάθειες θα πρέπει να γίνονται διαρκώς και πάντα προσαρμοσμένες με την εξέλιξη του αλγορίθμου της Google. Οπότε, μια φορά μονάχα δεν αρκεί. Ακόμα και τώρα που διαβάζεις το άρθρο μπορείς να βγεις πρώτος, αλλά την επόμενη ώρα να κάνει κάποια αλλαγή η Google και να μην σε εμφανίζει. Ισχύει και το αντίθετο βέβαια.

 

Ποιός είναι ο αρμόδιος;

Θέλω να βγώ πρώτος στην Google = διαρκής έρευνα του ανταγωνισμού και προσαρμογή των τακτικών δράσεων στην πορεία του χρόνου. Το Internet marketing στις μέρες μας μπορεί να πει κάποιος ότι είναι trendy. Είναι ένας κλάδος ο οποίος αποτελείται από πολλά παρακλάδια όπως τα παρακάτω τρία:

  • Digital marketing (βλέπε κοινωνικά δίκτυα)
  • SEO (ανέβασμα στα αποτελέσματα της Googe)
  • PPC (δηλαδή διαφήμιση στην Google)

Το SEO είναι  αυτό το παρακλάδι του marketing το οποίο σε ανεβάζει στα αποτελέσματα της Google. Το να σε βοηθήσει κάποιος σε αυτό τον τομέα είναι μια ειδικότητα και απασχόληση πλήρους ωραρίου.

Το άτομο αυτό ή η εταιρία θα ασχοληθεί με το κομμάτι αυτό σε μεγάλο χρονικό πλαίσιο. Θα πρέπει να γίνει έρευνα της αγοράς στόχευσης, nitch, να γίνουν στρατηγικές βάση marketing plan και να ξεκινήσουν στοχευμένες ενέργειες προσαρμοσμένες στις έκαστες αλλαγές.

 

Επίλογος

Η φράση συνεπώς “Θέλω να βγω πρώτος στην Google” μπορεί να ισχύσει για λίγο, όπως ένας διάττοντας αστέρας. Χρειάζεται μια συνεχής δουλειά από ένα άτομο το οποίο είναι εξειδικευμένο στο κομμάτι αυτό. Στην περίπτωση αυτή μόνο, μπορεί να γίνει σωστή δουλειά και να βγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι ένας ο οποίος ‘ξέρει από seo και Google’ δίχως να είναι εξειδικευμένος, δεν θα κάνει σωστή δουλειά. Θα είναι του ποδαριού. Ώς απλοί χρήστες και βάση των τωρινών αλλαγών του αλγόριθμου της Google, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι:

  • να μελετήσουμε free tutorials σχετικά με το seo ώστε να λάβουμε μια στοιχειώδεις γνώση και
  •   να φτιάχνουμε ποιοτικό περιεχόμενο και να το κοινοποιούμε στα κοινωνικά δίκτυα με σκοπό την διάδοση αυτού.
Translate »